هیأت کوهنوردی اوز

Evaz mountaineering
طبقه بندی موضوعی

اعضای هیئت کوهنوردی اداره ورزش و جوانان اوز در برنامه ای دو روزه به قله قلات نصیری کوه گنو استان هرمزگان صعود کردند. این صعود در تاریخ های 18 و 19 آبان با حضور بیش از 30 نفر کوهنورد انجام شد.

 کوه گنو یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناطق حفاظت شده برای کوهنوردان می باشد. طبیعت زیبا و جاذبه های خوب گردشگری، این کوه را مرکز توجه بسیاری از کوهنوردان کرده است و هرساله افراد زیادی از داخل و خارج کشور برای صعود به این قله می آیند. هوای معتدل در پایین کوه و سرمای بالای کوه از ویژگی های قابل توجه این منطقه است. پایین کوه پوشش گیاهی گرمسیری و بالای کوه پوشش گیاهی سردسیری دارد.

با حرکت اعضا به سمت بندرعباس در روز پنج شنبه 18 آبان، صعود به قله نصیری آغاز و پس از شب مانی در ارتفاعات، صعود نهایی در روز بعد با موفقیت به پایان رسید. مدت زمان این صعود پنج ساعت و راهنمای مسیر جعفر رستمی بوده است.

.

سیدیوسف حسینی، رییس اداره ورزش جوانان اوز، نیز در این برنامه کوهنوردان را همراهی کرد.

اعضایی که در این صعود هیئت را همراهی کردند عبارتند از:

سیدعلی هاشمی، مهران محمودی، فیصل حیدری، احمد قاضی زاده، مهرناز عبادی، جابر صدیق، سید احمد هاشمی، سید یعقوب هاشمی ، سیدیوسف هاشمی، سید اسماعیل هاشمی، خالد صالحی، سیدمحمد هاشمی، سیدشرف الدین هاشمی، فاطمه فتحی پور، فاطمه ابراهیمی، حنیف صدیقی، اسحاق صدیقی، سیدیوسف حسینی، سیدحمزه حسینی، سید، فاطمه قاضی زاده، فریناز تورانی، کلثوم ثریانژاد، محمدعقیل صدیقی، عبدالعزیز صدیقی، خالد صدیقی، مصطفی انصاری، اشکان انصاری، سید موسی حسینی، مهشید خضری، سمیره زراعتی، علی نجم دینی

با سپاس از همه همراهانی که از بندرعباس به گروه اضافه شدند به خصوص سیدعلی هاشمی که هماهنگی و تدارک وعده نهار کوهنوردان را متقبل شد.

به امید صعودهای بعدی.

و اما کوتاه از کوه گنو:

کوه گنو واقع در شمال شرقی شهر بندر عباس و مشرف بر پهن دشت خلیج فارس چونان سدی عظیم رو در روی این خلیج نیلگون سینه گسترانده است. گنو در موقعیت جغرافیایی '29/27 – '18/27 عرض شمالی و '81/56 – '56/55 طول شرقی قرار دارد. گنو با امتداد از غرب به شرق به طول 34 کیلومتر و عرض بین 5 تا 15 کیلومتر مساحتی بالغ بر 350 کیلومتر مربع را در بر می گیرد و تقریبا به موازات بندر عباس قرار گرفته است.
این کوه دارای دامنه های ملایم و دره ها و بریدگی های پرشیب می باشد که این عوارض در قسمت های شرقی تشدید می شوند.
در دامنه کوه گنو روستاهای متعددی وجود دارند که تعدادی از آن ها از این قرار است:

دامنه شمالی: هرمودر پایین و بالا، گردگنو، جونگان، تنگ باغ، بندرآگاه
دامنه شرقی: آب گرم گنو، ذرک، چاهو، تیهلو
دامنه غربی: سلکو، تیکوه
دامنه جنوبی: درگیر، کنارو، قلات بالا، تازیان،بنوبند، ایسین


منبع:

http://www.mountainzone.ir/Logs/genufa.htm

نظرات  (۱)

۲۶ آبان ۹۶ ، ۲۰:۰۳ ثمین بخشی زاده

سلام خدمت کوهنوردان اوز

ثمین بخشی زاده اولین مربی و مدرس درجه 3 کوهپیمایی استان هرمزگان هستم. برای برگزاری دوره های آموزشی کوهپیمایی  در خدمت اهالی اوز هستم.

من اصالتا اوزی هستم که البته ساکن بندرعباس می باشم و برای برگزاری دوره های کوپیمایی هم در بندرعباس و هم در منطقه اوز و لارستان (در صورت وجود مکان مناسب جهت دوره و ارتفاع 2000 متر به بالا) با هماهنگی هیات کوهنوردی لارستان و اوز می تونم در خدمت دوستداران و کوهنوردان اون منطقه باشم.

با آرزوی موفقیت برای شما

بخشی زاده 09171671187

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی