هیأت کوهنوردی اوز

Evaz mountaineering
طبقه بندی موضوعی

اعضای هیئت کوهنوردی اوز به مناسبت هفته تربیت بدنی در برنامه ای دو روزه به قله 4075 متری شیرکوه یزد صعود کردند.

کوهنوردی اوز

این برنامه که از روز پنج شنبه 2 آبان 98 با حرکت از اوز آغاز شده بود با رسیدن به روستای ده بالا که در فاصله تقریبا ۴۰ کیلومتری یزد قرار دارد ادامه یافت.

کوهنوردی اوز

اعضا پس از ۴ ساعت کوهنوردی و عبور از چشمه اول و دوم و دره نجیب که دارای شیب تندی بود با طوفانی شدن هوا و بارش برف و فاصله کمی که تا پناهگاه مانده بود خود را به آنجا رساندند و به استراحت و صرف نهار پرداختند.

کوهنوردی اوز

به دلیل بارش برف، صعود یک روزه به قله در روز جمعه میسر نشد و با راهنمایی آقای سرشار از کوهنوردان محلی منطقه، صعود به قله در هوایی نه چندان مساعد در صبح روز بعد ادامه یافت. در فاصله دویست متری قله بارش برف و وزش باد شدید آغاز شد و در شرایطی سخت با توجه به توصیه های راهنمای محلی، اعضا پس از 2 ساعت به قله شیرکوه رسیدند.

کوهنوردی اوز

کوهنوردان پس از گرفتن عکس های یادگاری قله را به مقصد پناهگاه ترک و پس از رسیدن به پناهگاه با بهتر شدن شرایط جوی با آهنگی ملایم به پایین کوه و سپس به سمت یزد برای بازدید از بافت تاریخی حرکت کردند.

برنامه در روز یکشنبه 5 آبان با بازگشت به سمت اوز به پایان رسید.

کوهنوردی اوز

بیست و سه کوهنورد شرکت کننده در این صعود عبارت بودند از:

سعید شریفی (رییس هیئت و سرپرست و جلودار برنامه)، احمد قاضی زاده (عقب دار گروه)، مهشید خضری (نائب رییس هیئت)، رسول قاری (عقب دار)، عبدالرزاق افسری، فیصل حیدری، عبدالله رحیمی، سمیره زراعتی، فاطمه قاضی زاده، سمیه امینی، فاروق فیروزی، جابر صدیق، ایراندخت صدیقی، مهرناز عبادی، مهدی صداقت، مژگان صداقت، گلثوم ثریانژاد، علیرضا صفرپور، محمد خضری، شریفه عباس پور، آنا حسینی، نسیمه طاهری و فاطمه ابراهیمی.

کوهنوردی اوز

بلندترین قله استان یزد، با ارتفاع ۴۰۷۵ از سطح دریا در جنوب غربی شهرستان تفت و در فاصله ۵۰ کیلومتری یزد واقع شده است. این قله امتداد شمالی رشته کوه زاگرس محسوب می شود. برای صعود به قله مسیرهایی مانند ده بالا، بید کبکان، لابیدسرخ، لایخچال، دره شمس، دره سوسن و بردستان سانیج وجود دارد که پر ترددترین مسیر، مسیر ده بالا و دره نجیب می باشد.

کوهنوردی اوز

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی