هیأت کوهنوردی اوز

Evaz mountaineering
طبقه بندی موضوعی
هیئت کوهنوردی اوز به سرپرستی احمد قاضی زاده و با شرکت نزدیک به بیست نفر از اعضا به قله ٤٠٥٠ متری بل صعود کردند.
کوهنوردی اوز
قله بل بلندترین قله استان فارس است که در شهرستان اقلید در شمال استان فارس قرار گرفته  و با ۷۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت شهرستان و ۶۸۲۵ کیلومتر مربع مساحت خود شهر، به طول جغرافیایی ۵۲ درجه و ۴۲ دقیقه و عرض ۳۰ درجه و ۵۵ دقیقه در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شیراز، ۲۵۰ کیلومتری اصفهان، ۲۱۰ کیلومتری یزد و ۱۸۰ کیلومتری یاسوج واقع شده است.
این صعود در تاریخ هفت تیر 98 صورت گرفت.
کوهنوردی اوز

شمس حسین زاده، فاطمه قدیمی و احمد استوار نیز در قالب تیم بستک توانستند قله کرکس را به ارتفاع 3895 متر که بخشی از رشته کوه های مهم مرکزی ایران است و مهم ترین کوه شهرستان نطنز (اصفهان) به شمار می رود فتح کنند.
کوهنوردی اوز

همچنین، در راستای طرح سیمرغ صعود به ٣١ قله، نائب رییس هیئت کوهنوردی اوز در سه صعود همزمان در قالب تیم ایراهستان لار موفق به فتح قله خلنو شد.

کوهنوردی اوز
مهشید خضری که پیش از این قلل دومیر استان مرکزی (3505 متر)، یخچال همدان (3580 متر) و بل فارس (4050 متر) را فتح کرده بود توانست به قله 4375 متری خلنو (بام استان تهران)، از خط راس برج به خلنو بزرگ و با گذر از تیغه ژاندارک در یک روز به ٣ قله بالای ٤٠٠٠ متر در یک خط راس صعود کند. در این مسیر قله اصلی خلنو بزرگ با ٤٣٧٥ متر، برج ٤٢٠٠ متر و خلنو کوچک ٤٣٥٠ متر بود. این قله‌ ها در منطقه البرز مرکزی واقع شده و بلندترین قله استان تهران است.

فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران طرح "31 قله" را در قالب یک پروژه ملی کوهنوردی با عنوان "سیمرغ کوه های ایران" با هدف معرفی و صعود به بلندترین قله هر استان به عنوان یک جاذبه گردشگری ورزشی اجرا می کند. بدیهی است پروژه مذکور به عنوان یک طرح ملی می‌تواند از یک سو موجب آشنایی کوهنوردان داخلی و خارجی با قلل مرتفع کشور و از طرفی دیگر یک اقدام توسعه‌گرا در صنعت گردشگری کوهستان شود.


کوهنوردی اوز- سیمرغ
اسامی همنوردان در برنامه صعود به قله بل به شرح زیر است:
1. احمد قاضی‌زاده
2. عبدالرزاق افسری
3. جابر صدیق
4.محمد فیصل حیدری
5.فاروق فیروزی
6. عبدالله رحیمی
7.محمد عقیل صدیقی 
8. عبدالعزیز صدیقی
9.مهدی صداقت
10.محمد خضری
11.رسول قاری
12.فاطمه قاضی‌زاده
13. سحر قاضی‌زاده
14. سمیره زراعتی
15.کلثوم ثریانژاد
16. مژگان صداقت
17.ایراندخت صدیقی
18. مهرناز عبادی
19.شریفه عباسپور
20. عایشه بهمرد
21.نسیم طاهری
22.شیخ خالد صدیقی
با آرزوی موفقیت برای همه ورزشکاران و کوهنوردان.
(روابط عمومی هیئت کوهنوردی اوز)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی